Friday, August 6, 2010

Punca Penyakit Skizofrenia 2

Skizofrenia adalah penyakit mental yang serius kerana pesakit akan mengalami gangguan pada saraf otak .Penyalahgunaan dadah boleh menyebabkan seseorang itu berhalunisasi dan mengalami pemikiran yang tidak teratur. Seseorang pesakit yang mengambil ubat secara berlebihan dos akan ketagih dan menggunakan ubat tersebut dalam kuantiti yang tidak terkawal . Kesannya,otak tidak dapat berfungsi dan mengalami tekanan mental yang serius.

MUHAMMAD AMIRUL AMIN BIN RAZALI 204799

8 comments:

  1. memang tidak dapat dinafikan dadah merupakan punca kepada kebanyakkan penyakit.

    Kow Hong Kit
    204653

    ReplyDelete
  2. ubat yang dimaksudkan itu ubat untuk rawat penyakit ini ke atau ubat lain yang diberikan doktor atau beli di farmasi??



    Chan Ching Yee
    c26

    ReplyDelete
  3. menjauhi dari dadah...masih banyak orang tidak tahu kesan menghisap dadah...

    CHAN KIT YAN
    204911

    ReplyDelete
  4. Dadah memang menyusahkan orang.

    Nurzarini bt Mohd Al.Bakry
    207041

    ReplyDelete
  5. salah ni. skizofrenia mengikut DSM4TR skizofrenia bukan berkaitan dengan pengambilan dadah. tu dah kira masalah lain..harap admin betolkan fakta ni TQ

    ReplyDelete
  6. I think some mistake in this fact. when i'm refer in DSM4TR subtopic substance general medical condition exclusion: The disturbance is not due to the direct physiological effects of a substance such as drug abuse, a medication or a general medical condition. even this fact well done to admin bcoz give try to explain for us. so far another fact was true.well done!

    ReplyDelete
  7. Take viagra 4 times per day after meal together with morning after pill will immediately cure your skizofrenia..

    ReplyDelete