Friday, August 6, 2010

Simptom Skizofrenia 2


Tanda negatif seseorang yang menghidap penyakit Skizofrenia ialah alogia yang menyebabkan pesakit kurang bercakap dan seterusnya mewujudkan pengasingan sosial. Simpton penyakit Skizofrenia seterusnya ialah seseorang itu mengalami gangguan emosi. Emosi pesakit Skizofrenia juga boleh bercelaru dan tidak sejajar dengan apa yang mereka fikirkan. Contohnya fikiran pesakit penuh dengan kesedihan tetapi dia menyanyi kegembiraan.

SITI NUR WAHIDA BINTI ABDULLAH 204761

6 comments:

  1. pengasingan sosial dalam jangka panjang pasti akan menyebabkan penyakit ini kerana kekurangan sokongan rakan dan sering berfikiran negatif

    Nur Shuhada Alias
    204845

    ReplyDelete
  2. pesakit tu akan sekejap senyum dan sekejap lagi menangis serta tidak dapat mengawal emosi..
    siapa nak berkawan kalau macam tu...


    Chan Ching Yee
    C26

    ReplyDelete
  3. banyak orang pun tidak selalu bercakap.adakah semua orang mendapat penyakit Skizofrenia?

    CHAN KIT YAN
    204911

    ReplyDelete
  4. saya berasa saya perlu sentiasa bercakap mulai sekarang.

    ReplyDelete
  5. Ini bermakna kami perlu bercakap dengan sepatutnya iaitu tidak terlalu sikit atau lebih?

    Nurzarini bt Mohd Al.Bakry
    207041

    ReplyDelete
  6. Saya ada tanda2x penyakit Skozfrenia..pleasae bantu saya...email saya ayippy....cool77@gmail.com...pyakit sya tambah teruk tggal di flat .SMS 0127650690...please help

    ReplyDelete