Friday, August 6, 2010

Langkah-langkah Mencegah Penyakit Skizofrenia

Langkah-langkah yang dapat mencegah penyakit skizofrenia ialah mempelajari teknik mengawal perasaan dan mengekalkan pemikiran yang positif. Di samping itu, mereka juga perlu bersenam dan mengamalkan pemakanan yang seimbang. Seterusnya, pengambilan zat omega 3 dan 6 secara seimbang dan ideal adalah penting bagi mencegah Skizofrenia. Hal ini disebabkan omega 6 mempercepatkan peradangan dan memicu respon depresi manakala omega 3 mengandungi unsur anti peradang dan dapat mengurangkan tekanan dengan berkesan.
Contoh makanan yang mengandungi omega 3

CHUNG YONG SIANG 205069

8 comments:

  1. pada pendapat saya bersenam boleh mencegah pelbagai penyakit.....

    wee hui yin 204949

    ReplyDelete
  2. semua langkah ini dapat mencegah banyak penyakit tetapi sayangnya tidak diamalkan oleh orang ramai.

    Ang Khean Chun
    195852

    ReplyDelete
  3. ada banyak lagi.perlu berkongsi perassan dengan kawan-kawan dapat mengurangkan tekanan dalam hati...

    CHAN KIT YAN
    204911

    ReplyDelete
  4. saya harap langkah-langkah berkesan untuk mencegah penyakit skizofrenia.

    ReplyDelete
  5. Pemikiran yang positif membolehkan sesorang selalu gembira jadi dapat mengelakkan penyakit skizofrenia.

    Nurzarini bt Mohd Al.Bakry
    207041

    ReplyDelete
  6. Saya perlukan nasihat pakar and sesiapa yg sudi bantu saya...sy amat tertekan di flat shingga fkiran sy hanya nk mati sbb menyusahkan diri sendiri,masyarakat&family..
    Email sy...ayippy.cool77@gmail.com

    ReplyDelete
  7. suami saya telah didiagnos mengidap skizofrenia tetapi beliau enggan berjumpa doktor...apa saya perlu buat? suami saya memang tak suka bergaul dgn org even dgn family dia sendiri, sukar tidur malam, mendengar bisikan, suka merayau tidak tentu hala, kekadang hilang kawalan ( mengamuk dan mahu memukul org) , malas pergi kerja sehinggakan di buang kerja......

    Plssssss help

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena call ambulance dan hantar ke hispital untuk dptkan rawatan segera,

      Delete